Ini Blog Baru


CERITA KITA BISNES KITA
klik banner

Blog baru ku ini berkisah tentang catatan-catatan bisnes MLM ELKEN NO 1 yang aku ceburi bersama kekasih hatiku iaitu isteriku. Segala catatan-catatan ini aku abadikan di blog baru ini. Segala suka duka, pengalaman yang sekelumit ini aku badikan di situ. Biar orang baca, kalau mahu bacalah. 

Selagi masih hidup, selagi masih diberi nafas, aku akan terus menulis walaupun kadang-kadang semanagt menulis turun naik. Biar apa terjadi aku tetap akan menulis. Wujudnya blog baru ini menunujukkan mood mahu menulis masih ada, masih meluap-luap. Ini kisah bisnes orang kecil yang mahu besar, kisah bisnes orang biasa yang mahu menjadi luar biasa. 

Setiap insan punya cita-cita dan impian, sepertinya aku, juga mahu berimpian. biarpun usia semakin meninggi tetapi itu bukan alasannya. Sedikit-sedikit lama-lama jadi bukit...bermula dari satu langkah hingga langkah-langkah seterusnya. Di situ ada kemahuan...disitu jugalah ada jalannya, orang yang gagal adalah orang yang tidak pernah mahu mencuba...mereka gagal sebelum mencuba.

Peduliakn orang kata apa, orang suka atau tidak, itu mereka punya pendirian, kita punya pendirian kita, juga dengan aku...setiap apa yang kita lakukan pasti ada yang menyukai dan ada juga yang membenci. Kita hanya berserah kepada Ilahi yang pasti akan membantu kita, jika kita benar-benar bergantung harap dengan sungguh-sungguh kepada-NYA.

Aku yakin, bisnes yang aku lakukan bersama isteriku bisnes yang sangat memberikan kebaikan bukan untuk diriku dan familiku sahaja tetapi bisnes ini untuk semua, untuk masyarakat seluruhnya. Bisnes dari hati ke hati, dari manusia untuk manusia...

Oklah setakat ini dahulu, jika kawan-kawan mahu ikuti catatan-catatan itu bolehlah kunjungi blog tersebut.

SELAMAT HARI RAYA 

MAAF ZAHIR DAN BATIN.


Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi