Serba Tak Kena







Image result for gambar duduk keseorangan

Seharian dan semalaman aku asyik di dalam bilik bacaan ku, tetapi sebuah buku pun tidak aku habis hadami. Entah resah apa tiba-tiba menerjah kalbuku.

Sana sini serba tidak kena, melihat buku-buku yang tersusun di hadapan mataku pun rasa tidak ada apa-apa, tidak seperti selalunya.

Ya ada apa ya dalam benak fikiranku ini. Apa yang menganggui segmen minda ini. Mahu bercinta dan bercakap bersama buku-buku pun seleranya tiada…Allahuakbar…

Astaghfirullah al-Azim, berkali-kali aku menyebut naman-Nya.

Cuba menenangkan kalbu ini. Aku buka laptopku pagi ini, aku cuba mencoretkan apa yang aku rasa…entah apa-apa aku ini…lama aku tidak mencoretkan apa-apa makna warna-warni hidup ini.

Entah apa yang mahu ditulis, agak lama aku tidak memberi pengisian di dalam blog, menulis puisi apatah lagi…entahlah aku buntu..tak tahu mahu tulis apa. Aku biarkan tulisan ini tergantung di sini…


Hanya berserah pada yang lebih memahami…Allahuakbar…AstaghfirullahAl-azim!!!

Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi