Lapan Puluh Sembilan 2018


 Image may contain: 2 people, people smiling, people sitting Image may contain: 1 person, smiling, standing


Anak-anakku Dania dan Huzaifah bergambar dengan buku-buku yang telah aku lunaskan pembacaannya sepanjang tahun 2018. 

Dengan waktu yang agak sibuk,waktu kerja 12 jam,shift pagi dan shif malam,syukur Alhamdulillah,aku dapat menghabiskan sebanyak 89 buah buku.Pelbagai genre yang aku baca,saiz buku,ketebalannya dan yang penting apa-apa yang aku baca dapat menambahbaikan untuk diriku. 

Melihat kepada keliling bilik bukku,,rak-rak juga sudah penuh.Buku-buku semakin bertambah.Ya,biasalah membeli buku tidak berhenti,membacanya mengikut gilirannya.Ada yang belum dibaca,ada juga yang masih berbalut rapi(novellah tu).

Namun apapun aku pasti akan membacanya,tapi ikutlah giliran.Itu sudah pasti!Tahun 2018, hampir 100 buah buku yang dibeli masih belum dibaca,itupun hanya disentuh-sentuh dan dibelek-belek.

Yang pastinya ikut giliran,Membaca tetap pilihanku 2019.Berapa pun yang aku baca,membaca tetap pilihanku...dan yang penting anak-anakku pun turut suka dengan buku.

Harapanku 2019,aku terus membaca,selagi nadi berdenyut.

Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi