MENULIS SELAGI MASIH ADA HAYAT

Wednesday, January 31, 2018

Januari Pergi Fabuari Datang





Pantasnya masa berlalu, Januari meninggalkan tempatnya, kini febuari mengambil tempat untuk memberi ruang kepada insan terus melalui hari-harinya. Segala yang lepas sudah berlalu, ia takkan terulang lagi. 

Hanya boleh diperbaiki yang terkurang, dipertingkatkan dan terus istiqamah. Hari ini, bulan baru, berjanji dan berikrar pada diri sendiri agar kehidupan terus diberkati dan diredhai Ilahi. 

Segenap penjuru perjalana hidup ini, moga terus dipandu dan disuluhi oleh cahaya kebenaran sehingga nafas terakhir. Susah senang, tenang bahagia mengharap pada Ilahi.

Ia sumber kekuatan dalam kehidupan tanpanya hidup pasti terumbang-ambing, kerana insan sangat lemah perlukan kekuatan dan kebergantungan Sang Pencipta. Akulah itu, insan yang lemah...

"YA Rabb! Ampunilah dosa-dosaku, pimpin dan bimbinglah aku dalam cahaya kebenaran-Mu. Hanya Kau tempat bergantungku...tiada daya dan upayaku hanya dengan bantuan dan pertolongan-Mu..."

Aamiin Ya Rabb!!!

No comments:

Post a Comment

Melihat Buku Menyenangkan

"Buku merupakan barang yang jika anda melihatnya, maka akan semakin menambahkan kesenanganmu, buku dapat mengasah otakmu, menyer...