Bertemu Pak Latip



Sebagai pembaca,sesuatu yang sangat mengembirakan bila dapat bertemu dengan penulisnya sendiri. Sewaktu berkunjung ke Ulangtahun Bandar Islam GISBH Ke-18, di Country Home Rawang.

Disebalik gerai-gerai yang terdapat di Karnival tersebut terdapat sebuah gerai penulis tersohor ini, beliau ialah Pak Latip@Abdul Latip Talib.Seorang penulis Novel Islami dan Tokoh-Tokoh Sejarah Islam dan Nasionalis. 

Seorang penulis yang hebat,buku-bukunya laris dan diminati oleh masyarakat. Berpeluang berbicara sekejap sudah cukup mengembirakan hatiku. Maklum sahaja, sebelum ini, cuma berinteraksi di Media Sosial,bila bertemu berhadapan terasa teruja.

Bila aku perkenalkan diriku kepadanya,dan menyebut namaku, beliau kenal,dan mengangguk-anggukan kepalanya. Dan aku pernah membeli buku secara talian darinya. Begitulah hubungan seorang pembaca dan penulis biar jarang berjumpa tetapi sesekali bertemu, segar mesra.



Sebuah buku tulisan beliau terbitan ITBM bertajuk Di Sini Kasihnya Tumpah, aku beli sebagai ole-ole dari karnival tersebut.

Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi