BUKU: Abah Dan Mak Poi Iceland Dan UK

No automatic alt text available.A


Aku tak tahu nak tulis apa. Sama ada tulisan ini sekadar pengenalan,ulasan atau resensi(rasa-rasa tak memenuhi kategori resensi).

Membaca buku ini,secara pribadi bagiku tidak menjemukan, tulisan dengan bahasa mudah dan sangat menyeronokan.Pengembaraan yang sangat indah dan mempersonakan.

Percayalah, bila anda membaca buku ini, mulut anda pasti akan melontarkan kata-kata suci Maha Suci Allah, atau dalam kalimah bahasaArabnya,SubhanAullah.

Mengapa aku katakkan demikian? Mengapa tidaknya, bila melihat gambar-gambar pemandangan indah yang dipaparkan dalam buku ini,terpacul kata-kata indah ini.

Bukankah kehebatan  selayaknya dipuji hanya untuk Dia yang Maha Hebat. Aku yakin bila baca buku ini dapat pahala.Pahala mudah,itu yang aku lalui bila baca buku ini.

Kalau tak salah aku, inilah buku kedua bercorak pengembaraan yang pernah aku baca selepas buku Kembara Sastera tulisan Nisa Haron.Buku yang penuh gambar,tapi bukan buku gambar tau!

Buku yang aku maksudkan, buku ‘Abah Dan Mak Poi Iceland Dan UK’, tulisan Abah Zino.Buku terbitan CK Publication, cetakkan Ogos 2018. Bermula muka surat 6 hingga ke muka surat terakhir 228, gambar-gambar berwarna yang menarik.

Apa yang ada dalam buku ini? Sudah pasti pengembaraan dua orang insan, suami isteri, pun begitu ada dua orang pemandu, selaku yang membawa mereka berdua. Oleh kerana buku ini ditulis,mengisahkan keindahan dan keseronokkan mereka berdua, maka kisah ini adalah kisah mereka berdua.

Melihat mereka dalam musim sejuk di Iceland,terkenang aku lewat beberaa bulan yang lalu bila ke Korea dalam musim sejuk, perghhh,sejuk gila.Bila baca buku Abah Zino ni,rasa nak mengembara lagi, kononlah tu.

Apa ada lagi dalam buku ini? Cerita banyak-banyak nanti, tak beli pula,Oklah kalau nak tahu lebih lanjut kisahnya. Cari buku ini, baca, baca dan baca.

Apa pun, tahniah buat Abah Zino, pengembaraan yang indah ini didokumentasikan denga baik dan menarik sekali. 

Tahniah juga kepada penerbit Ck Publication,harap-harap ada lagi buku bercorak sebegini lagi pada masa akan datang.


Selamat membaca!

Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi