Mengemas kini Bilik Buku (5)



Alhamdulillah, akhirnya selesai sudah aku mengemas kini, bilik buku ku.

Sepanjang tujuh hari aku mengemas, menyusun, menyingkir mana-mana yang tidak diperlukan lagi.

Kini, terasa lapang sedikit dari sebelum ini. Akhbar-akhbar yang tidak perlu lagi aku sudah ketepikan, cuma menunggu lori untuk dijual.

Surak khabar lama...paper lama...ha...ha...ha...

Buku-buku pun telah aku susun dengan rapi. Majalah-majalah aku tempatkan di satu rak khas.

Kali ini aku inginkan keselesaan, baru seronok mahu berkarya di sini.

Anak-anak  pun suka melihatkan bilik buku selasa dan lapang.Mereka boleh bermain di sini.

Selepas ini bertambah bersemangat untuk aku menulis.

Tempat aku bersendiri, bersunyi...syukur.

Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi