Salam Eidul Adha 1438H



10 ZULHIJJAH 1438/1.9.2017
Assalamualaikum Warahmatullah..

اَللهُ أَكْبَرُ اللهُ أَكْبَرُ اللهُ أَكْبَرُ، لآ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ، اَللهُ أَكْبَرُ وَالِلَّهِ الْحَمْدُ.
 اَللهُ أَكْبَرُ، اَللهُ أَكْبَرُ، اَللهُ أَكْبَرُ، اَللهُ أَكْبَرُ كَبِيْرًا وَالْحَمْدُ لِلَّهِ كَثِيْرًا وَسُبْحَانَ اللَّهِ بُكْرَةً وَأَصِيْلاً، لآ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَلاَ نَعْبُدُ إِلاَّ إِيَّاهُ مُخْلِصِيْنَ لَهُ الدِّيْنَ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُوْنَ، لآ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ صَدَقَ وَعْدَهُ وَنَصَرَ عَبْدَهُ وَأَعَزَّ جُنْدَهُ وَهَزَمَ اْلأَحْزَابَ وَحْدَهُ، لآ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ أَكْبَرُ، اَللهُ أَكْبَرُ وَالِلَّهِ الْحَمْدُ.

Dikesempatan ini aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Eidul Adha buat teman-teman blogger dan seluruh umat Islam di mana jua berada. Semoga kita dirahmati oleh Allah SWT dan kepada yang melaksanakan korban tahun ini semoga diterima oleh-Nya.

Aku kongsikan petikan dibawah yang ditulis oleh kawan ku Ustaz Mansor bin Mokhtar;

Pengorbanan Nabi Ibrahim yang sanggup menyembelih anaknya Nabi Ismail yang amat disayangi atas perintah ALLAH SWT menjadi iktibar kepada umat Islam agar mengutamakan perintah ALLAH dalam semua perkara untuk mendapat redhaNYA. Redha ALLAH *pasti* bahagia di dunia dan bahagia di akhirat.

Aamiin Ya Rabb!!!


Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi