Tulis Bukulah





Seorang kawan tiba-tiba berkata

"Ko buatlah buku...tulislah buku macam ini, ko kan banyak baca buku."

Sambil tangannya menunjukkan buku yang dipegangnya kepadaku.

Aku hanya diam sahaja. Rasanya sudah beberapa kali kawanku itu berkata begitu.

Satu masa juga dia ada tanya.

"Ko bila nak buat buku?"

Rasa aku, dia bersungguh tanya aku soalan itu, dia memang nak tengok aku ada buku.

Aku kena sahut cabaran itu, kalau ianya boleh dikatakan cabaran. Aku kena realisasikan perkara ini. Kena buktikan kepada kawan-kawanku.

Bukan hanya membaca tetapi menulis juga kena aku buktikan. Ya...aku akan buktikan sebelum menutup mataku.

Aku yakin, aku boleh, orang lain boleh mengapa aku pula tidak boleh?

Ya...AKU BOLEH!!!

Comments

Popular posts from this blog

Syair: Perpaduan

Pantun Perpaduan

Sajak: Perpaduan Sejati Bukan Mimpi